Zahvaljujući bogatoj biološkoj raznolikosti s preko 280 km šetnica, bogate kulturno povijesne baštine, gastro ponude bazirane na autohtonim jelima miomirisni kuhinje, obogaćene ljekovitim otočnim samoniklim biljem te izvanrednim klimatskim pogodnostima zbog kojeg je prije više od stotinu godina proglašen klimatskim lječilištem, Lošinj svojim miomirisnim doživljajima na 5 otoka te aktivnim odmorom tijekom cijele godine stvara tematska putovanja i ideje za turističke doživljaje. Kako bi se pozicionirao kao vodeća destinacija održivog i kvalitetnog turizma, osim dobrih dojmova i usmene predaje zadovoljih posjetitelja, potrebna je i kvalitetna turistička promocija.
Jedna je to od zadaća Grada i Turističke zajednice Grada Malog Lošinja koji svoje svakodnevne napore ulažu u promoviranje turističke destinacije; samostalno ili putem udruženog oglašavanja. Uz oglašavanje, suradnju s raznim PR agencijama, Turistička je zajednica zadužena za offline komunikaciju; izradu, dizajniranje, tiskanje i izdavanje turističkih promotivnih materijala te obavljanje informativnih poslova u svezi s turističkom ponudom. Naglasak je i na online komunikaciji, internet promociji, nove komunikacijske kanale, međusobnu komunikaciju između javnog i privatnog partnerstva u destinaciji, a jednako tako i s medijima, partnerima i gostima. Brojne su promotivne aktivnosti kojima se zajednice bavi, a posebna pažnja posvećuje se podrški gospodarskim subjektima kroz sufinanciranje promotivnih kampanja udruženog oglašavanja, nastupa na turističkim sajmovima (Berlin, Tulln, Leewarden, Utrecht i drugi gradovi) na kojima destinacija promovira proizvode zdravstvenog turizma, aktivnog odmora, kulturnog turizma. Sukladno objavljenom Javnom pozivu Hrvatske turističke zajednice i usvojenim kandidaturama članica TZG Malog Lošinja, provedene su promotivne kampanja oglašavanja na glavnim emitivnim tržištima kroz oglašavanja u medijima, dok su posebno popraćene kampanje trajektnog i avio prijevoza.
Najprestižniji mediji posjetili Lošinj
Osim sudjelovanja na sajmovim, organizira studijska putovanja u kojima ugošćuje novinare iz Hrvatske, ali i raznih dijelova svijeta kako bi im što bolje, kvalitetnije i vjerodostojnije predstavili čari otoka Lošinja kao vrhunske turističke destinacije. Osmišljavanje promotivnih aktivnosti usmjeren je na promociju destinacije s naglaskom na Apoksiomena i njegov muzej. Ove je godine zahvaljujući bogatoj ponudi ali i novootvorenom Muzeju Apoksiomena, porastao broj domaćih i stranih medijskih upita. Od siječnja do srpnja 2016. godine otok vitalnosti posjetilo je stotinjak novinara, a među posljednjim studijskim grupama našao se i jedan od najistaknutijih francuskih medija – magazin Le figaro, koji broji svojih 1.8 milijuna čitatelja.
Prestižni francuski magazin promovirat će Apoksiomena, kulturu i povijest otoka, Lošinjske kapetane, pomorstvo i brodogradnju, aromaterapiju, Institut Plavi svijet, najbolje Lošinjske restorane te manja mjesta i otočiće arhipelaga, na svojih jedanaest stranica, a kroz svoj program boravka na Lošinju, novinari su posjetili i čuveni Muzej Apoksiomena.
Svojim nedavnim posjetom lošinjane je iznenadio prvi veliki hrvatski gastronomski putopis na engleskom jeziku Croatias finest, koji se snimao na području cijele Hrvatske u visokoj profesionalnoj produkciji. Prikazivat će hrvatske prirodne ljepote, gastronomske ponude i druge zanimljive lokacije, sadržaje i proizvode, a Lošinj su odabrali kao jedno od svojih odredišta.
U Malom Lošinju, također se održala tematska radionica BUY CROATIA za zdravstveni turizam
nastavno na dosadašnje pozitivne rezultate promotivnih aktivnosti usmjerenih na razvoj zdravstvenog turizma u Lošinju i Hrvatskoj gdje su brojni europski agenti i turoperatori upoznali zdravstvenu ponudu otoka vitalnosti.
U sklopu znanstvenog HRT-ovog programa čija je očekivana gledanost otprilike 300 tisuća gledatelja, ekipa novinara snimala je na Lošinju Serijal o vjetru koji promovira Hrvatske regije kroz priču o vjetrovima i njihovom utjecaju na razne djelatnosti i vidove života. Tom prilikom novinari su sudjelovali na 4. Festivalu aromaterapije, posjetili su Miomirisni otočni vrt, upoznali su prirodnu lošnjsku kozmetiku i originalne lošinjske suvenire, a poznati lošinjski kuhar i konzultant u organizaciji manifestacija Andrijano Nikolić objasnio im je primjenu autohtonih bilja u antičkoj otočnoj kuhinji.
Također, Latvijski turistički agenti ‘Air Baltik’ prilikom svog posjeta Lošinju bili su ugodno iznenađeni ponudom, kako su naveli ‘malenog’ ali odlično organiziranog otoka. Neke se najviše dojmilo Lječilište Veli Lošinj, neke wellness, a neke pak medicinska ponuda (ovisno o temi koju pokrivaju putem svojih agencija). Od atrakcija im se svidio Muzej Apoksiomena, a agenti centar Malog Lošinja opisuju simpatičnim.
Brojni su i freelancer- slobodni novinari raznih blogova, web stranica, portala, časopisa i novina. Ipak, najviše medija i studijskih putovanja zainteresirano je za aktivni odmor, Apoksiomena te zdravstvenu ponudu arhipelaga. Posjetitelji studijskih putovanja, među kojima su brojni novinari, agenti, turoperatori i drugi medijski i turistički djelatnici, izuzetno su zadovoljni gastronomskom ponudom otoka Lošinja, ljubaznošću stanovništva, Muzejom Apoksoimena, kao i prirodnim ljepotama te brojnim mogućnostima koje pruža arhipelag.
Najbolji primjer upravljanja kvalitetom u Hrvatskoj
Upravljanje kvalitetom destinacije (Total quality management- TQM), Gradu Malom Lošinju i Turističkoj zajednici još 2006. godine nametnuo se kao novi izazov turističkim destinacijama u kojima se turistička infrastruktura razvija u kvalitativnom smjeru te je prepoznata važnost implementacije standardizacije destinacije, odnosno upravljanja kvalitetom destinacije u svim segmentima.
Ministarstvo turizma Republike Hrvatske pozvalo je Turističku zajednicu Grada Malog Lošinja u lipnju 2016. godine u Budimpeštu da rumunjskom državnom vrhu i glavnom tajniku UNWTO-a Talebu Rifai-u, predstavi Lošinj kao primjer najbolje prakse za upravljanje kvalitetom u Hrvatskoj. Također, mjesec ranije Lošinj se predstavio i škotskoj javnosti na trodnevnom kongresu ‘Cold water tourism’ na otoku Arran s naglaskom na cjelogodišnju turističku ponudu gdje su brojne zemlje razmijenila iskustva turističkih cjelogodišnjih ponuda. Kongresu je prisustovao i jedan od velikana turizma Terry Stevens.
Zahvaljujući desetogodišnjem trudu i radu, danas se Lošinj može pohvaliti dobrim rezultatima prepoznatim i od svjetskih vrhova i medija. Upravo to desetogodišnje razvijanje destinacije čini cresko lošinjski arhipelag poznatim odredištem na turističkoj karti europe. Povećanje broja dolazaka gostiju koje se osjeća nije samo zbog čistoće mora, sunca i prirodnih bogatstava, već zbog cjelokupne dodatne ponude, a jedna od kruna te ponude svakako je i otvaranje Muzeja Apoksiomena. Taj smjer razvoja prepoznala je i Hrvatska turistička zajednica kroz Plan razvoja turizma do 2020. godine te bi u svim svojim akcijskim planovima trebala pokušati ići u smjeru izmjena zakona o turističkim zajednicama. Upravo to bi trebali izazvati, jer mi smo dokaz da turističke zajednice mogu i moraju raditi na brendiranju destinacije, a to će postići izmjenom zakona o turističkim zajednicama. Lošinj je primjer bavljenja destinacijom kroz održivi razvoj i dugogodišnje projekte. Hrvatska ima bogata mjesta koja mogu i moraju biti prepoznata na temelju svojih specifičnosti, a upravo na temelju tih posebnosti naš otok vitalnosti svjetski se uzdiže, smatra gradonačelnik Grada Malog Lošinja Gari Cappelli.